15 Ekim 2012 Pazartesi

Kült Koku: Chanel N°5 ve Bilmedikleriniz


Kokusunu beğenelim ya da beğenmeyelim, şüphesiz gelmiş geçmiş en büyük "ikonik" parfüm Chanel N°5.

Chanel No 5

Benim defalarca Sephora'da, freeshoplarda denemişliğim vardır. Ama parfüm konusunda çok tutucu olan biri olarak (son 5  yıldır aynı kokuyu kullanıyorum) mümkün değil alamadım. Benim için hayli sert, belki 40'larımda fikrim değişir.


Dün yayımlanan Chanel N°5'in yeni reklam filmini izledikten sonra biraz bu kült parfüm hakkında detaylar paylaşmak güzel olur diye düşündüm. 

Chanel N°5, markanın 1920 yılında çıkardığı ilk parfümü.  Ernest Beaux tarafından yaratıldı. Parfümün temel notalarında sandal ağacı ve vetiver var.

Moda Cambazı

Chanel N°5'in adı
Parfümün adı, 1'den 5'e kadar numaralandırılmış kokular arasından Coco Chanel'in 5 nolu kokuyu seçmiş olmasından geliyor. 

Chanel N°5'in şişe ve kapak tasarımının anlamı
Parfümün kapağı ve şişesi, Paris'te lüksün merkezi olan ve Coco Chanel'in de hayata gözlerini yumduğu Ritz Hotel'inin bulunduğu Place Vendome'un şeklinde. Chanel, Place Vendome esinlenmesini saat tasarımlarında da kullanıyor.

Moda Cambazı



Yıllarca pek çok ünlü kadının yüzü olduğu Chanel N°5'in reklam filminde, ilk defa bir erkek yer aldı. Bence Brad Pitt kesinlikle doğru isim. Çünkü artık Brad Pitt, George Clooney ağırlığına gelmeye başladı diye düşünüyorum. :) Markanın elegan ve ağır duruşunu incitmeden tutkulu bir erkek olarak ruh kattı.

Brad Pitt


N°5 çok uzun yıllardır, hatta söylenen o ki 80 yıldır!!! Fransa'da ve dünyada en çok satan kadın parfümü. Sadece 2 defa yerini CK One'a kaptırdı.  Bu da Calvin Klein'in değil ama, One'ın başarısı diyebiliriz. :)

Bugüne dek parfüm ile ilgili pek çok güzel söz söylendi. Ama hiçbiri Marilyn Monroe'nun "Uyurken üzerime tabii ki sadece Chanel N°5 giyiyorum" demesi kadar ses getirmedi.

Moda Cambazı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder